Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Galway

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Juli 2014 | Ierland, Galway

4 juli
Vanwege het belabberde weer toch maar besloten om verder noordwaarts te trekken, bestemming Galway. Blijkt een juiste beslissing, het heeft 235 km lang geplenst.Galway is een behoorlijke plaats met een grote woonmall en een leuke binnenstad. Natuurlijk eerst de kathedraal bezocht. Gelegen aan de rivier waar mannen staan te vliegvissen . De kathedraal is niet oud en er is nogal wat geld aan besteed. Komen we nog in de verleiding om te gaan biechten, het kan hier nog steeds. In Galway wordt Iers gesproken, onverstaanbaar maar wel authentiek. Daarna op zoek naar een pub om Duitsland-Frankrijk te kijken, de Fransen hebben geen schijn van kans, hoewel de Duitsers niet verder dan 1-0 komen. De pub lijkt op een Drie Gezusters gelegenheid met veel aparte ruimtes waar door de diverse schermen supporters van alle nationaliteiten aan hun trekken komen. Even een Guinness gedronken en mosselen gegeten, hoewel gelegen aan de Atlantische Oceaan is het geen Yerseke kwaliteit. Morgen verder naar het Noorden.