Westport Connemara - Reisverslag uit Westport, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Westport Connemara - Reisverslag uit Westport, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Westport Connemara

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Juli 2014 | Ierland, Westport

5 juli
Rond 9.30 vertrokken vanuit Galway richting Westport. Westport is gelegen aan de Newport Bay. Omdat we gekozen hebben voor de westelijke route die helemaal door de Connemara voert om vervolgens bij Clifden af te buigen in noordelijke richting, komen we door het prachtige gebied Connemara dat door Michel Sardou bezongen wordt in het chanson Lacs de Connemara. Opvallend is dat we veel Ierse touringcars tegengekomen, jawel vol met Fransen. Het gebied is ruig, bergen, meren, schapen prachtige vergezichten, kortom het mooiste stukje Ierland dat we tot nu gezien hebben. Na 145 km komen we aan op een campsite Westport House een landgoed dat sinds1730 beheerd wordt door de familie Browne die net zoals de Nederlandse familie van Duinrel er een ontspanningspark van maakte. We gaan nu op zoek naar een leuke pub om waar we om 17.00 u. de Belgen en om 21.00 uur onze jongens aan het werk kunnen zien. Hup Holland.

• 05 Juli 2014 - 18:21

Els Van Nispen:

Wat een luxe overdag genieten van de natuur en 's-avonds weer verbonden met het thuisland en genieten van de voetbal. Veel plezier

• 06 Juli 2014 - 12:37

Marcel:

Connemara is het indrukwekkendst met storm, slagregen en af en toe zon. Het is afzien hè?