Stalker Castle - Oban - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Stalker Castle - Oban - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Stalker Castle - Oban

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oban

15 juli
Motor van stal en op zoek naar het Stalker Castle ten noorden van Connel. Op zo’n 10 miles afstand gevonden, gefotografeerd en niet bezocht. Lag in het water en geen bootverbinding. Dus waar een spannend verhaal achter zou kunnen zitten, moeten we dit even uitstellen tot we weer een internet verbinding hebben. Stalker roept toch verwachtingen, op nietwaar ??

Daarna verder noordelijk gereden maar naast prachtige vergezichten geen spannende dingen tegengekomen. Daarom omgekeerd en richting Oban gereden voor de lunch. In Oban nog even het Dunollie Castle bezocht . Het mainhouse werd in 1836 bewoond door 25th Chief Admiral J. Macdougall. De oudste gedeeltes van het kasteel dateren van 1745. Het schijnt wel dat de heuvel, waarop het kasteel staat, al vanaf prehistorische tijden bewoond werd. Daarna een heerlijk lunch genoten met oesters vooraf en als hoofdgerecht heilbot met prei en roomsaus en een espresso na. Toertje gemaakt door het plaatsje Oban met haar charmante haventje en terug naar de camping, tomorrow another day.