Dunmore East - Reisverslag uit Dunmore East, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Dunmore East - Reisverslag uit Dunmore East, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Dunmore East

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 Juli 2014 | Ierland, Dunmore East

30 juni
Na boodschappen te hebben gedaan zuidwaarts vertrokken richting Waterford een industriële stad die op kristalgebied een zekere befaamdheid geniet. De Deense Vikingen hebben daar vlakbij in de 10e eeuw een koninkrijk gesticht dat 2 eeuwen standhield. Er werd een einde aan gemaakt door de befaamde strijder Strongbow die daarna met de dochter van een Ierse koning trouwde. Ten zuiden van Waterfort aan de kust een prachtig gelegen camping gevonden met onder aan de klif uitzicht op de vuurtoren en de vissershaven met verderop een pittoresk kerkje.

1 juli
Met de motor de omgeving verkend en later met Rian de heuvel afgewandeld richting dorp om te lunchen. Een drukte van jewelste in het piepkleine dorpje en waarachtig er werd in zee gezwommen. Een Amerikaanse Ier die jaarlijks zijn geboortegrond bezoekt vertelde dat hij de afgelopen 10 jaar niet zo’n zomer heeft meegemaakt. Eigenlijk hebben we alleen in Noord Wales regen gehad, een paar bewolkte dagen en verder alleen zon en dat in 3 ½ week.