Dunluce Castle - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Dunluce Castle - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Dunluce Castle

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

11 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bushmills

11 juli
Dunluce Castle and The Dark Hedges Ballymoney
Dunluce Castle kent een geschiedenis die teruggaat naar 1500. De Mac Donnell’s hebben lange tijd de scepter gezwaaid in het gebied tot het koningin Elisabeth I te gortig werd en Sir John Perrot naar Ierland stuurde om de macht van de MacDonnell’s te breken. Sorley Boy MacDonnell beloofde beterschap maar lang heeft de vrede niet geduurd. Onder Koning James heeft Randal Graaf van Antrim, die trouwde met Catherine Manners, het kasteel verbouwd en aangepast aan de eisen van zijn tijd. Samen met Catherine genoten ze van een uitbundig leven, waar in de tijd van Cromwell een eind aan werd gemaakt. Catherine liet zich portretteren door Rubens en van Dijk, ik bedoel maar.
www.doeni.gov.uk/niea

Daarna met de motor naar the Dark Hedges een prachtige landweg, De ‘serpentine trees’ vormen een tunnel, die vooral bij schemering spectaculair moet zijn om doorheen te rijden.
app: guidetoccg