Giant's Causeway-Carrick - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Giant's Causeway-Carrick - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Giant's Causeway-Carrick

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bushmills

10 juli
Giant’s Causeway-Carrick
Wat een sofdag dreigde te worden werd een groot succes. Gisteravond in de pub met onze Noord Ierse vrienden beleefd dat Nederland toch geen échte penalty specialist is. Vervolgens de hele nacht regen en ‘s morgens zag het er al niet beter uit. Toch om 11.00 u. de motor van stal gehaald voor een bezoek aan de Giant’s Causeway, een natuurfenomeen waar miljoenen jaren geleden de lava van vulkaanuitbarstingen werd omgezet in 5-6-7 hoekige basaltformaties die in de loop van de tijd zijn gevormd als door mensenhanden gemaakt. De Giant’s Causeway is niet voor niets door Unesco verkozen tot een World Heritage Site. 40.000 Basaltblokken waarvan niet een hetzelfde, een absoluut hoogtepunt van onze fantastische reis. Over kliffen en trappen met honderden treden wandelden we kilometers door een decor van miljoenen jaren oud en de weergoden waren ons gunstig gezind, de rest van de dag een strakblauwe hemel.
Daarna naar Carrick-a-Rede and Larrybane voor een oversteek met de Touwbrug tussen 2 rotsformaties met diep onder ons de oceaan. Waarvan we dachten even een touwbrug over te steken was ook hier weer een moeizame wandeling aan verbonden van enkele kilometers, maar alles bij elkaar onvergetelijk.
Voor wie het zelf wil bekijken, onderstaande websites:
www.agiantcause.com
www.nationaltrust.org.uk/giantcauseway

• 10 Juli 2014 - 22:43

Rien,Resi:

Beste Cees, Lieve zus,

Zo te zien aan de mooie foto's en reisverhalen genieten jullie nog steeds. Wij ook.
    Af en toe een drupje regen is niet zo erg.
    Nog een fijne vakantie verder.

• 11 Juli 2014 - 00:17

Baas:

Ha twee; goed te vernemen dat "all is going superb"; Heb overigens grote bewondering voor jullie rijden door de country-side met die grote truck van jullie, de Kontiki zoals ik die maar noem: Steeds maar links aanhouden is vooral op het platte land geen sinecure. Er zijn zelfs Hollanders die denken dat buitenlanders in de UK ontheffing hebben en die dus stug rechts blijven rijden.
    Ben evenwel ook en vooral benieuwd naar jullie culinaire ervaringen; wat schaft de UK-pot??
    Ook; merken jullie iets van 1914-2014? Nergens anders dan in de UK wordt dit herdacht.

Keep your messages comming & keep smiling!
    Cheers, Baas

• 11 Juli 2014 - 11:25

Ton-lianne:

Hallo Cees en Riet

Mooie reisverslagen Cees en prachtige foto 's , geweldig land en vooral de kust ! We wensen jullie heel veel reisplezier en geniet ervan

groetjes ton-lianne