Bushmills - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Bushmills - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Bushmills

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

09 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bushmills

9 juli
Bushmills
9.30 vertrokken vanuit Killybegs richting Bushmills aan de noordkust van Noord Ierland. Je rijdt over de rivier Noord Ierland binnen en de Union Jack wappert je tegemoet. Als we door Derry rijden, 180.000 inwoners, nodigt dit toch uit om de stad even te bezoeken. Bushmills is vooral beroemd vanwege haar whiskey stokerij uit 1608. Het zal wel eeuwig de discussie blijven, waar kwam de 1e whiskey vandaan, Ierland of Schotland. De geschiedenis zegt Ierland en dan valt de naam Jameson, die dan toch weer van origine een Schot blijkt te zijn. In Schotland schrijft men whisky, zonder ‘e’. We hebben gekozen voor de Noord Ierse Noordkust vanwege de Causeway Coastel Route die een van ’s werelds beroemdste wegenroutes herbergt. We zijn benieuwd, morgen met de motor op pad maar vanavond eerst naar de pub voor Nederland-Argentinië. We hebben een gezellige pub gevonden en eerst proefgedronken en met de kastelijn de historie doorgenomen.