Killybegs - Reisverslag uit Killybegs, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Killybegs - Reisverslag uit Killybegs, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Killybegs

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

09 Juli 2014 | Ierland, Killybegs

7 juli
Killybegs
Gemakkelijk ritje van 200 km van Westport naar Killybegs. Killybegs is een professionele vissershaven gelegen aan de Donegal Bay. Tweedstoffen worden buiten Schotland ook nog in Donegal geweven. Killybegs ligt ter hoogte van het Ulster Derry, maar dan aan de Ierse Noordwestkust. We staan op een camping op een plateau met het mooiste uitzicht dat je maar kunt wensen. Het weer houdt zich goed dus de motor eruit en op weg naar Paddy. Paddy heeft zijn boot in Sliabh Liag liggen en met hem gaan we morgen de oceaan op om te vissen, dolfijnen en robben op te sporen en de hoogste zeekliffen van Europa (600mtr) vanuit zee te bewonderen.
8 juli
Killybegs-Paddy
12.00 u. met Paddy het ruime sop op. Geen dolfijnen, robben, maar wel een avontuur meegemaakt. De indrukkende kliffen van honderden meters hoog zijn een bezoek op zich waard,. Vanuit het kleine op het water dobberende bootje zagen we plotseling hoe een 5tal jongelui van bovenaf de klif naar beneden aan het klauteren waren, zonder touwen en zo te zien op ‘sneakers’, levensgevaarlijk volgens onze bootsman die dan ook direct per boordradio de kustwacht alarmeerde. Na verloop van tijd kwam er een reddingssloep voorbij en een grote helicopter volgde het schouwspel vanuit de lucht. De geschrokken jongelui klauterden naar boven waar ze door de gealarmeerde politie in ontvangst werden genomen en dat spektakel was allemaal te volgen vanaf zee voor 2 tientjes de man, het maakte het gebrek aan zeezoogdieren ruimschoots goed.

• 09 Juli 2014 - 19:27

Jeanet:

Mooie verslagen, leuk en spannend!
    Lieve groeten

• 09 Juli 2014 - 19:36

Cees Van Nispen:

Ben je al een beetje bijgekomen van je 4daagse prestatie ? Hoe ging het, hoe waren de omstandigheden, heb je kunnen genieten en waren de beentjes soepel. ?
    Groetjes uit Noord Ierland, Bushmills (bekend door de whiskey)

We genieten en het is stralend weer, voor de verandering.

Riet en Cees

• 09 Juli 2014 - 20:55

Ad Boogers:

Beste Cees en Rianne

Daar kan de verkadefabriek niet tegenaan
    spannend en dan op dat breed scherm

• 09 Juli 2014 - 21:01

Ineke:

Hoi Cees.
    Je loopt een beetje voor.
    De 4-daagse begint pas volgende week, dus de voetjes van Jeanet zijn nog dik in orde.
    Groetjes van ons.