Dublin, kastelen en kerken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Dublin, kastelen en kerken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Dublin, kastelen en kerken

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

29 Juni 2014 | Ierland, Dublin

29 juni
Weer vroeg op pad naar Dublin (Zwart Water) een ‘levendige’ stad, geen mooie stad. Wenen is mooi maar kil. Eerst naar Dublin Castle, waar de geschiedenis ligt vanaf de Vikingen 9-10 eeuw naar de Ierse koningen 11—12de eeuw, naar de Engelse overheersing van de 13e tot voor in de 20e eeuw en daarna in 1922 de onafhankelijkheid. Bij de onafhankelijksverklaring werden de Engelsen wat ongeduldig waardoor de Ieren opmerkten: “Jullie kunnen nu toch wel 7 minuten wachten, wij hebben 7 eeuwen moeten wachten.” Binnen de muren van Dublin Castle speelde zich het leven af en heden ten dage vinden hier alle belangrijke ontmoetingen met wereldleiders plaats. Natuurlijk stond St Patricks’ Cathedral en Christ Church nog op het programma. Daarna nog lekker gegeten in de sfeervolle binnenstad waar de 1e oranje supporters zich manifeesterden, and hop on the bus naar de camping, waar we met vijf man de wedstrijd gekeken hebben. Spannend maar voldaan naar de onze camper om het verslag van deze dag af te werken.

• 29 Juni 2014 - 22:22

Truus:

Nederlands elftal net gewonnen en zitten nu lekker aan een TRAPPISTJE. vroeg me af

hebben ze daar ook Trappist? Geniet ze samen.

Gr.uit Oranje Oisterwijk